Popular Posts

Thursday 29 December 2011

KARYA PERTAMAKU

Tika stentorian… 
Aku melayani fikiran… 
Bila bunga dosaku 
Akan gugur....Atau mekar 
Dititis embun kealpaan 

Saat jasadku didatangi malam. 
Gelora perasaan menari irama luka.. 
Tari yang aku atur.. 
Irama yang ku gubah.. 
Rentak yang kuciptakan... 

Infinti hidupku... 
Aku lelaki? 
Masih banyak yang aku kabur... 
Lelakikah aku 
Sedang ku tahu jasadku 
Tidak selari dengan rohku... 
Perempuankah aku...? 
Bukan...walau wasilah termaktub 
Hijab tertutup.... 

Awan.. 
Andai dapatku capai... 
Maka saktilah aku... 
Bintang .. 
Andai dapat ku gubah membentuk 
Bunga bahgia...agungnya aku... 
Namun.. 
Aku sedar tiada kuasa 
Selain... 
Ya rabbi... 
Fitrah tidak harus ditentang.. 
Walau kau hadir.. 
Dengan gugusan cinta...NOKTAH 

No comments:

Post a Comment